البوابة 24

البوابة 24

بالصور: شقيقة روبي تكشف تفاصيل حياتها الشخصية ومهارتها في الطبخ

روبي وشقيقتها

فلسطين - البوابة 24


حلت النجمة روبي وشقيقتها كوكى ضيفين ببرنامج "معكم" للإعلامية منى الشاذلى، المذاع عبر فضائية Cbc، وكشفت روبي عن علاقتها بشقيقتها، قائلة: "احنا مش أشقاء هي اسمها ميرهان مجدى وأنا رانيا حسين، ولكن هي مشهورة باسم كوكي، وهي أختي وصحبتي جدا لأن والدتى خليتنا نحب بعض جدا، ونتمنى لو نموت في يوم واحد وأنا أكبر منها بـ 5 سنين".

وقالت كوكي: "روبى في البيت كوميدية ما عدا وهي صاحية من النوم لأنها بتصحى ضاربة بوز وماحدش ييجى جنبها"، وداعبت روبى الجمهور: "الناس لن تتخيل الوش الشر وأنا صاحية من النوم".

النجمة روبي
مهارة روبي في الطبخ

وعن مهارة روبى في الطبح، كشفت كوكى: "روبي حرقت البيت مرة قبل كدة، كان وقتها والدتي مش موجودة في البيت، بس هي ممكن تطبخ في 3 أيام لأنها بتعمل الأكل على نار هادية أوى".

روبي تقتنص صورة مع جمهور برامج معكم

وتابعت روبى الحديث: "فكرت أعمل بطاطس محمرة بس لأني بعملها تحفة جدا، ونمت وسيبتها وصحينا على صوت طقطقة النار مع الخشب، ولقينا المطبخ كله ولع، وفتحنا باب الشقة وجرينا وجت الشرطة وكان شكلي غريب أوي واتكسفت لأن وشى كله كان هباب".

وكانت روبى قد طرجت أغنياتها الجديدة بعنوان "نمت ننة"، الأيام الماضية من كلمات وألحان عزيز الشافعي وتوزيع توما، والفيديو كليب من إخراج خالد مختار.

روبي

وتشارك روبى في فيلم "واحد تاني" بطولة أحمد حلمى، نسرين أمين، عمرو عبد الجليل، سيد رجب، أحمد مالك، نور إيهاب وعدد آخر من الفنانين، ومشاركة عدد من ضيوف الشرف منهم عمرو وهبة من تأليف هيثم دبور، وإخراج محمد شاكر خضير، وإنتاج شركات سينرجى فيلمز، وماجيك بين وأفلام مصر العالمية وأوسكار، والفيلم يعيد أحمد حلمي إلى السينما بعد غياب 3 سنوات.

اليوم السابع