البوابة 24

البوابة 24

عقب إخلاء سبيله.. أول رد من عصام صاصا بعد دهسه مواطن بسيارته

عصام صاصا
عصام صاصا

قام مطرب المهرجانات المصري الشهير "عصام صاصا"، بالتعليق على أزمته الأخيرة، وذلك بعد دهسه لرجل أربعيني وأب لـ 4 أطفال في حادث "دائري المنيب".

8cb41ece-5f5d-4200-9026-b35632376967.jpeg
 

وقال "صاصا"، من خلال خاصية ستوري عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "إنستغرام": "الحمد له على قضاء ربنا اللهم لا اعتراض، ربنا يرحم الراجل اللي أنا هفضل شايل ذنبه طول عمري، بس ربنا شاهد على اللي حصل ومحدش هيحس باللي أنا شوفته وعيشته الساعات اللي فاتت".

"اللي أنا فيه مش سهل"

وأردف "صاصا": "ربنا يصبر أهله ويرحمه وشكرا لكل إخواتي اللي سألوا عليا وشكرا لكل الناس اللي دافعت عن عصام وعارفة إن عصام عمره ما يأذي حد بس ده قضاء ربنا".

واختتم "صاصا": "أنا طبعا ليا حق الرد بس أنا فعلا تعبان جدا واللي أنا فيه مش سهل، ياريت تقدروا ده ولما أحس إني بقيت أحسن شوية، هوضح كل حاجة".

a622b9b9-e0ce-4dd0-a16d-ec68f84a7efc.jpeg
 

والجدير بالإشارة أن مطرب المهرجانات الشعبي المصري، "عصام صاصا"، قد خرج من مصلحة الطب الشرعي بعد أن تم اخذ عينة منه وعمل تحليل مخدرات، لمعرفة مدى تعاطيه المواد المخدرة، وذلك على خلفية دهسه شخصًا يدعى أحمد مفتاح، يبلغ من العمر 40 عاما، أعلى دائري المنيب وتسببه في وفاته.

"تعويض محترم ومعاش شهري"

وفي هذا الصدد، أكد شقيق مطرب المهرجانات "عصام صاصا"، إن شقيقه وصل المنزل بعد عمل تحليل المخدرات بمصلحة الطب الشرعي، ظهر اليوم الثلاثاء، في واقعة حادث دائري المنيب ووفاة شخص أثناء عبوره الطريق.

وكشف "شقيقه" في تصريحات لـ "القاهرة 24" أن مطرب المهرجانات "عصام صاصا" خصص مرتبا شهريا لأسرة المتوفى على الطريق الدائري، قائلا: "هنعوضهم بمبلغ محترم ومعاش شهري"، وقدم واجب العزاء لأسرة الفقيد.

والجدير بالذكر أن"الأجهزة الأمنية" في الجيزة، قد ألقت القبض على مطرب المهرجانات الشعبية "عصام صاصا"، وذلك بتهمة دهس شخص أعلى الطريق الدائري في منطقة المنيب.

إنستغرام+ القاهرة 24