البوابة 24

البوابة 24

هنادي مهنا تكشف طبيعة علاقتها مع زوجها الفنان أحمد خالد صالح

هنادي مهنا وزوجها
هنادي مهنا وزوجها

فلسطين - البوابة 24


تحدثت الفنانة المصرية هنادي مهنا، عن طبيعة علاقتها مع زوجها الفنان أحمد خالد صالح، قائلةً إنها تهتم به دائمًا بناءً على نصيحة والدتها، وأنها تقوم بكوي "الفانلات" الخاصه به، وتقدم له الإفطار يوميًا.

وأضافت مهنا، خلال تصريحات في برنامج "كلمة أخيرة" مع الإعلامية لميس الحديدي، أن والدتها هي من تقوم بتحضير الإفطار لزوجها حال نزولها مبكرًا للتصوير، قائلةً: "والدتي بتنصحني بالحاجات العادية لازم يبقي فيه اكل في البيت لازم تاخدي بالك منه..لازم تكوي الفانلات انا كانت وجة نظري في الأول ان الفانلات حاجة مش بانية فليه تتكوي..بتقعد تقولي بقي عشان البكتريا".

وتابعت هنادي: "أنا دلوقتي مش بكوي فانلاته بس هي حاجة من المسؤليات طبع، ولو انا مثلا في الشغل ماما بتقعد قدام التلفزيون تكويها وتعملي كل حاجة في البيت" .


حقيقة انفصال هنادي مهنا

ودائمًا ما تنطلق الشائعات حول انفصال هنادي مهنا عن زوجها، وعلقت هنادي على هذا الأمر قائلةً إن ذلك أفضل من الحسد، وتابعت: "الموضوع مضحك وبيضحكني أوي وقلت كويس أنهم مشغولين في الكلام وده ومتخيلينا أننا بينا خلافات أحسن ما يحسدونا".

وأوضحت: "بتكلم 3 لغات غير العربية، وأنا بحاول دلوقتى اتعلم أكتب عربى بس بعرف أقرا بالطبع وبتلخبط بين الصاد والسين، وكمان بغلط بين الذال والزين والظاء، ويمكن تاعبينى علشان ببدأ متأخرة وعمرى ما أخدت دروس عربى وأنا صغيرة".

واختتمت حديثها قائلةً: "والدتى فرنساوية، وكانت كل اللغة في البيت بالفرنسية، في الأول كنت بجيب حد يقرأ لى وأكتب بالفرانكو واحفظ بالحروف الإنجليزية، لكن دلوقتى بقيت أقرأ الاسكريبت بالعربى، وأنا بدأت بالصعيدى وبحبها جدا، وعملت أفراح إبليس ولما حد بيقول كلمة غلط بالصعيدى بترن وكأنها لغتى الأم".

اليوم السابع